Ads Top

ExitShop a platební brány


 

O tom, že dnes už je platební brána na e-shopu nutnost není třeba polemizovat. Tak rovnou k věci:
V ExitShopu je možno použít čtyři české platební brány (stav v dubnu 2021). Mohou je bez problémů používat i klienti ExitShopu ze Slovenska.

Jsou to Comgate, GoPay, PayU a The Pay.   
Všechny se do ExitShopu implementují jednoduše a bezproblémově.
(O dalších platebních metodách jako je Paypal apod. bude samostatný článek.)


S The Pay nemám žádnou osobní zkušenost.
PayU se zaměřuje na velké klienty a nové začínající malé e-shopy nepřijímá. 

Moje zkušenost s GoPay a Comgate jsou následující:

GoPay jsem používal na e-shopech dlouhé roky a až do léta roku 2020 jsem byl spokojeným klientem. V létě provedli u GoPay redesign brány a začalo peklo, každá druhá platba z mobilu se nepodařila nakupujícím realizovat. U GoPay neustále mlžili a nechtěli sobě ani klientům přiznat, že se něco nepovedlo.
Právě v té době byla do ExitShopu přidána platební brána Comgate, vyzkoušel jsem ji a zatím u ní zůstal.
GoPay se podařilo problémy s mobilní bránou vyřešit (prezentovali to jako "ještě víc jsme vylepšili platby na mobilu") a dle informací, které mám od kolegů e-shopařů funguje v současnosti bezproblémově. 

Když budete začínat s GoPay musíte se smířit s tím, že na zákaznické lince zaměstnávají samé idioty, kteří si myslí, že idiot jste vy a podle toho s vámi jednají. 
Teprve když se vám podaří přes ně dostat někam dál, zjistíte, že u GoPay pracují chytří a milí lidé, kteří své práci rozumí a snaží se vám pomoci. 
To píšu proto abyste nepropadali beznaději hned po prvním telefonátu. Bude líp.

U Comgate je telefonická podpora o dost lepší než u GoPay, ale je problém se na ni dovolat. Když se dovoláte, nejednají s vámi jako s dementem.

Pro malé a začínající e-shopy je výhodnější Comgate, má nižší procenta provize. U GoPay se dá po nějaké době a výši obratu úspěšně smlouvat, to se mně u Comgate nepodařilo.

V adminu GoPay si sami můžete jednoduše nastavit, které platby chcete na svém e-shopu přijímat.

U Comgate taková možnost není, máte všechny platby a to i ty, které určitě nechcete a to je normální platba na účet, tedy stejná jako kdyby nakupující platil přímo na váš účet, nikoliv online platba. Zaplatíte za ni ale Comgate provizi stejnou jako u online plateb.
Je možné e-mailem požádat o zrušení těchto plateb, Comgate vám bez problémů a rychle vyhoví. Nikde se to ale nedočtete, kdybych se přímo nezeptal, nevěděl bych to.
Normální převod z účtu na účet se u Comgate jmenuje ePlatba na rozdíl od okamžitých plateb, ty se jmenují ePlatba+. Takže to nepoplést a nechat zrušit ePlatbu bez plusu.
Eplatba+ jsou platby před online bankovnictví jednotlivých bank. Kliknete na logo banky a jste ve svém online bankovnictví.
ePlatba+ funguje online stejně jako platba kartou.
 

GoPay na vás bude vyžadovat provedení série testovacích plateb než vám bránu schválí do ostrého provozu.
U Comgate stačí napsat, že máte ExitShop a bránu vám spustí v ostrém provozu rovnou. I když vím o jednom případu, kdy se tak nestalo a klienta nutili provádět testovací platby. Kdyby se vám to stalo, nedejte se a důrazně jim vysvětlete, že ExitShop je ověřené řešení a testů netřeba.

Jak jsem psal hned na začátku, implementace všech bran je v ExitShopu jednoduchá, nemá žádné záludnosti.

Kdyby se vám přesto nedařila, napište mně na info@exitshopak.cz.
Společně to zvládneme, jak s oblibou říkají politici.














Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.